En els temps que corren avui en dia, sembla evident que cada vegada integrem les noves tecnologies al sistema educatiu.
El mercat podem trobar diverses plataformes, que van des del moodle, que utilitzem ala nostra facultat, fins a aquest nous sistema que us presento a continuació. Aquest sistema està plantejat, amb finalitat d’afavorir la connexió família escola. Tal i com trobem a la seva web:
http://www.stergo.es
Stergo és la Plataforma Virtual Colaborativa de l'Agenda Educativa i està dissenyada per adquirir las competències d'aprendre en aprendre, l'accés responsable en la competència digital i en l'autonomia personal. Stergo no deixa indiferents en qui viuen d'una manera un altre "implicats" en la preocupació por l'èxit escolar.
El mercat podem trobar diverses plataformes, que van des del moodle, que utilitzem ala nostra facultat, fins a aquest nous sistema que us presento a continuació. Aquest sistema està plantejat, amb finalitat d’afavorir la connexió família escola. Tal i com trobem a la seva web:
http://www.stergo.es
Stergo és la Plataforma Virtual Colaborativa de l'Agenda Educativa i està dissenyada per adquirir las competències d'aprendre en aprendre, l'accés responsable en la competència digital i en l'autonomia personal. Stergo no deixa indiferents en qui viuen d'una manera un altre "implicats" en la preocupació por l'èxit escolar.
- Stergo assegura la col·laboració de la família i l'escola per garantir l'èxit escolar de tots.
- Stergo servirà a més per a la implantació reeixida de las TIC a l'aula, perquè està orientada en el seu concepte i disseny en l'alumne/a.
- Stergo en persegueix un ús finalista de las TIC, desincentivant qualsevol ús addictiu, con garantia certa de privacitat i respecte que reforci l'autonomia dels alumnes.
- Stergo està pensada per facilitar a cada un las tasques que ja figuren entre les seves responsabilitats i per garantir el seu èxit: fa més fàcil, en cada un (pares/mares, alumnes/as, professors/as), complir con les seves responsabilitats (en aquest sentit es, sens dubte, una eina antiexcuses).
Stergo és abans que res una eina pedagògica. Està pensada per ser útil per a usuaris avançats de la Web 2.0 i per convertir-se en una experiència positiva per a aquelles persones que utilitzaran una eina informàtica per primera vegada. Les funcionalitats base de Stergo són:
- L'agenda individual d'alumnes i docents que es nodreix de l'horari escolar i de totes les activitats que indiquen professors i delegats i que es prescriuen a l'aula.
- Un sistema de gestió de privacitat que permet la tutela i seguiment de les activitats escolars de l'alumne per part els seus familiars i dels docents, alhora que reserva un espai de privacitat.
- Un sistema de comunicació a través de missatgeria i missatgeria instantània per a alumnes, familiars, centre i docents.
- Un espai colaborativo integrat per fòrums i blogs.
- Una biblioteca de material didàctic que es genera durant el curs escolar.
A continuació us deixo l’enllaç d’un vídeo d’una escola de Aranda de Duero el qual estan portant a terme aquest projecte.
Personalment considero que aixó es motiu de debat, que arribat a aquest punt ens hauriem de plantejar, quin tipus d'autonomía volem que adquireixin els alumnes!
ResponderEliminarbeneficis que ens aporten aquest tipus d'eines, i contres....