martes, 2 de marzo de 2010

Pla director de l'educació especial de Catalunya

El Pla director de l'Educació Especial a Catalunya (2002). És l’últim document aprovat a Catalunya sobre educació especial. Es crea amb la finalitat de ser un intrument per millorar la calitat educativa dirigida als alumnes amb necessitats educatives especials. I pretén treballar en la línea de la normalització.
Es basa en els principis de, Normalització, integració, inclusió, individualització, participació del pares, sectorització, atenció a la interdisciplinaritat i d’optimització de serveis.
En la fase d’aplicació d’aquest pla dedica un apartat a suports educatius específics, enumera la varietat de professionals que intervenen en l’atenció educativa a l’alumnat amb necessitats educatives especials.
  • Organs de mediació i resolució de conflictes, format per professionals que intenten mediar entre els pares i professionals.
  • Creació de CREE (Centre educatiu especial i proveedor de recursos educatius específics). Els centres d’Educació Especial s’aniran convertin en CREE però seguiran sent centres educatius però només per aquells que tinguin discapacitats greus.
  • PEI (plans educatius individualitzats) On s’ha d’identificar què necessita l’alumne amb necessitats educatives especials. I que tot el que necessiti estigui previst i organitzat.
  • Itineraris escolars que son el camí que va seguir un alumne durant la seva escolaritat i que ha d’estar subjecte a revisions periòdiques.

Podeu consultar el pla director en el següent enllaç:
http://www20.gencat.cat/docs/Educacio/Documents/ARXIUS/doc_31156314_1.pdf

2 comentarios:

  1. Bon dia,

    Aquest pla ja no està vigent.

    Busca "Aprendre junts per viure junts". Aquest sí és el darrer pla del DE sobre aquest tema.

    Professor

    ResponderEliminar
  2. gràcies per la info un altre vegada!
    ja m'he llegit el plà i ja he relitzat una entrada nova sobre aquest!!!

    Molt interessant per cert.....

    ResponderEliminar