Aprendre junts per viure junts
Departament d'Educació, Generalitat de Catalunya. Aprendre junts per viure junts: pla d'acció 2008-2015. Barcelona: Departament d'Educació, Generalitat de Catalunya, 2009
Departament d'Educació, Generalitat de Catalunya. Aprendre junts per viure junts: pla d'acció 2008-2015. Barcelona: Departament d'Educació, Generalitat de Catalunya, 2009
A la web del departament troben la seguent descripció que en fa sobre el present document,
Descripció:
Pla amb l'objectiu d'avançar en l’escolarització d’alumnat amb discapacitat en centres ordinaris juntament amb la resta d’alumnes, de manera que els nens i les nenes puguin desenvolupar al màxim les seves capacitats mitjançant la relació diària amb els companys i companyes.
buscant per internet he trobat a la seguent web un breu esquema resum de les aportacions d'aquest nou pla i que us trasllado a continuació:
Pla amb l'objectiu d'avançar en l’escolarització d’alumnat amb discapacitat en centres ordinaris juntament amb la resta d’alumnes, de manera que els nens i les nenes puguin desenvolupar al màxim les seves capacitats mitjançant la relació diària amb els companys i companyes.
buscant per internet he trobat a la seguent web un breu esquema resum de les aportacions d'aquest nou pla i que us trasllado a continuació:
Objectius del Pla:
- Definir mapa recursos
- Avançar en l'escolarització
- Impulsar metodologies que afavoreixen la participació de tot alumnat.
- Avançar amb la coordinació interdepartamental per a l'atenció integral de l'alumnat.
- Optimitzar recursos de suport.
Característiques centre educatiu / Característiques de l'atenció a la diversitat de l'aula:
- Estructura flexible
- Adaptar currículum a qualsevol situació (tant a nivell de recursos de suport, com a centre,...); és a dir, en tots els sentits: horaris, matèries,..
- Ensenyament col·laboratiu. Docència col·lectiva.
- Docència Compartida.
- Criteris compartits, Avaluació conjunta.
- Abarcar tota l'atenció de l'alumnat en TOTA la seva escolaritat (any rera any, amb una continuitat i coordinació).
- Que existeixi una coherència, conservar metodologies, avaluacions, que sigui PERMANENT.
Escolarització a les diferents etapes
- Etapa 0-3: Etapa de ple desenvolupament. Plasticitat. Intervenció CDIAP per estimular al màxim els qui tenen certes dificultats perquè estan en època de plasticitat i això serà benefici per ells per de cara en endavant. Com més tard tractem la dificultat o problema, pitjor serà, perquè això s'ha de diagnosticar i tractar el més aviat possible. És molt important, doncs, en aquesta època, la intervenció de qualsevol resta que sigui (resta auditiva, de visió,...). Si no estimulem la oïda o la vista, s'acabarà perdent (amb un nen amb sordesa,...). D'aquí ve la importància de l'estimulació perquè si no es treballa aviat es perd.
- Etapa: 3-6: 2 grups: 1) alumnat del centre ordinari; 2) centre especial però en mides de poder entrar en un centre ordinari.Bàsicament, però, abans sempre es demanava que fins l'últim moment estigui al centre ordinari. Cada nen és cada nen i sempre s'ha de mirar quina és la millor formula d'escolarització de l'alumne. Les evolucions també són diferents; per exemple, pot començar en un lloc i acabar en un altre. I la decisió de la familia també hi influeix molt. Cal pensar en l'escolarització però conscient de la seva evolució i mirar en cada moment i en cada cas (que potser un any és aquí i l'altre allà).
- USE: no diagnostiquen. Són unitats de suport. En centres de 8 alumnes com a màxim. Alumnes amb trastorns de comportament. La última decisió és pels pares (tant per una banda com per l'altre), però un pare conscient sempre es deixa dirigir i aconsellar.
Recursos personals de Suport CAD, CEE, SEZ, CERDA, CERC, CDIAP, EAP, USE (p.28)
tenies raó es molt interessant aquest document... ara només cal que es compleixin les previsons i que amb la crisi i les retallades de plantilles previstes als centres no es vegin menguats tots els esforços implicats fins ara en l'atenció a l'alumnat amb dificultats d'aprenentatge!
ResponderEliminargràcies pels comentaris