Considero, com a lectora, que aquest llibre te una base bastant similar, i en el qual aprofita la interacció i les necessitats de comunicació entre els alumes per treballar, ja sigui el llenguatge oral com el llenguatge escrit.
A banda, sempre es bo llegir llibres de bones pràctiques ja que, personalment els considero com una brisa d’aire fresc, ajuden a crear nous punts de vista , i et proporciones idees que poden afavorir a l’alumnat, amb el que treballes.
Montserrat Fons Esteve: Llegir i escriure per viure: alfabetització inicial i ús real de la llengua escrita a l’aula (1999) La galera. Deixeu-los llegir.
L’autora fa un repàs a la teoria, des de la manera com s’adquireixen els aprenentatges significatius, un repàs sobre els diferents nivells d’escriptura (Teberosky)...
En un segon capítol es centra el la interacció pedagògica: seqüenciació didàctica, el paper del mestre, l’organització social, del temps, de l’espai, dels materials, dels continguts i dels criteris d’avaluació.
Finalment arribem al tercer capítol que son propostes didàctiques a l’aula. I que el divideix en tres tipus: propostes d’ús pràctic, propostes d’ús científic i el darrer apartat propostes referides a l’ús literari del llenguatge.

En definitiva com ja he dit es un llibre prou interessant sobre tot per aquells docents que es situen a les edats primerenques, on l’alumne s’inicia en el procés de lecto- escriptura.
MOLT INTERESSANT EL LLIBRE! US EL RECOMANO!
ResponderEliminar