miércoles, 14 de abril de 2010

"Els nens amb necessitats educatives especials estan millor en escoles per a ells"

Fruit de la intervenció que el professor va fer en una entrada que tractava sobre l’informe Warnock, en aquest mateix bloc, m’he documentat sobre que en pensa en l’actualitat la senyora Mary Warnock, respecte a la integració escolar.
I en una web sobre aplicacions educatives: articles d’educació pera pares, professors i alumnes he trobat el següent article que us he traduït en català


Els nens amb necessitats especials estan millor atesos en escoles per a ells.
Mary Warnock, que va defensar la integració dels nens discapacitats en les escoles normals, reconeix que ha estat un fracàs. 15-06-2005.
La qüestió de si els nens discapacitats haurien d'estudiar en escoles especials o integrar-se en les escoles ordinàries ha estat motiu de debat a Gran Bretanya com en altres països. La legislació adoptada pels laboristes en 1997 va afavorir la seva integració en les mateixes escoles que els altres alumnes. Ara la baronessa Mary Warnock, la pedagoga l'informe de la qual va ser decisiu perquè el govern adoptés aquesta política, pensa que la mesura ha estat un fracàs i que caldria abandonar la integració.
Warnock ha publicat un informe en el qual sosté que “si bé la inclusió és un ideal per a la societat en general, no sempre és un ideal per a les escoles”. En el cas dels nens amb necessitats especials la integració escolar no ha funcionat i cal reconèixer-lo. Nens vulnerables amb greus problemes poden quedar aïllats en les grans escoles normals. En canvi, en les escoles especials més petites troben un ambient més tranquil i atent a les seves necessitats personals.

Aquest canvi de postura es produeix en un moment que moltes escoles especials estan lluitant per la seva supervivència. En Gran Bretanya hi ha 1.148 escoles especials, però han tancat 91 des de 1997. La llei vigent establix que un nen discapacitat ha de ser educat en una escola normal, tret que els pares desitgin altra cosa o que la seva integració pugui suposar una interferència en l'educació d'altres nens. Un portaveu del govern laborista ha explicat que el nombre de places en les escoles especials ha baixat lleugerament, degut sobretot a la reorganització o fusió d'escoles.
Graham Barton, portaveu de la Lliga d'escoles especials, s'ha congratulat amb el canvi d'opinió de Warnock: “La inclusió s'ha utilitzat pels polítics com la panacea políticament correcta , però milers de pares saben que se'ls ha venut una falsa il·lusió, i que els seus fills, els quals més ajuda necessiten, han sofert en les escoles normals” (“Daily Telegraph”, 9-06-2005).
Warnock proposa un canvi en l'estatut i els objectius de les escoles especials. Actualment, diu, el seu ús està limitat als nens amb major discapacitat. Les hi considera poc més que centres de dia o hospitals, amb instal·lacions educatives. En el seu lloc proposa un sistema d'escoles especials que serveixin a variades necessitats, incloses les dels nens autistes, en un ambient més adequat per a nens emocionalment vulnerables.

1 comentario: